طراحی سایت چیست؟ چه اهمیتی دارد؟

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
طراحی سایت در مشهد ابتدا بیایید مفهوم طراحی وب سایت را برای شما توضیح دهیم. طراحی سایت به هر کاری که یک برنامه نویس یا تیم طراحی وب سایت برای قرار دادن یک وب سایت در اینترنت انجام می دهد اطلاق می شود. طراحی سایت شامل چندین مرحله است. در مرحله اول لازم است مواد گرافیکی سایت تهیه شود. یعنی اولین قدم تهیه قالب وب سایت است. رنگ قسمت های مختلف سایت، اندازه فونت، محل عناصر مختلف و غیره تمامی کارهای گرافیکی کاملا تعریف شده و قالب خام و گرافیکی سایت تهیه شده است. در مرحله بعد تیم طراحی سایت یا برنامه نویس فرمت گرافیکی را می نویسد. این به شما امکان می دهد از فرمت گرافیکی استفاده کنید و آن را به یک وب سایت تبدیل کنید. گام بعدی رسیدگی به مسائل هاست و دامنه است. هاست یک مکان ذخیره سازی است که به شما امکان می دهد اطلاعات وب سایت را ذخیره کنید. دامنه آدرس یا نام وب سایت شما است که دیگران می توانند آن را در گوگل جستجو کنند. اکنون سایت شما آماده استفاده است. گام بعدی این است که محتوای مفید و سئو را در وب سایت خود منتشر کنید. اگر دانش انجام آن را خودتان داشته باشید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید. در غیر این صورت می توانید از افراد حرفه ای یا شرکت های ارائه دهنده این خدمات استفاده کنید.
مراحل اولیه طراحی سایت چیست؟
طراحی صفحه وب مهارتی است که جنبه های فنی، فنی و مفهومی زیادی دارد. جنبه های فنی طراحی سایت بر روش های پیاده سازی سایت و تکنیک های به کار رفته در آن تمرکز دارد تا سایت با سرعت لازم، کیفیت قابل قبول و میزان امنیت پیاده سازی شود. از نظر فنی، مهم ترین موارد برای ایجاد مکانی با زیباترین منظره و زیبایی مطرح می شود. در جنبه های نظری این مهارت، معنای طراحی وب مورد بررسی قرار می گیرد که بهترین راه را برای ارتباط با عموم می دهد. انتقال پیام پاسخ به نیازهای کاربران و جلب رضایت آنهاست.
مراحل اولیه ایجاد صفحات وب
برای ایجاد وب سایت باید مراحلی را طی کرد و ضمن تعریف اهداف مورد نظر برای ایجاد صفحات وب، مسیر دستیابی به این اهداف تا حدودی مشخص باشد. بنابراین برای طراحی وب سایت می توان از مواردی مانند: اشکال زدایی و توسعه، پیاده سازی، آماده سازی و انتشار، تهیه محتوا، تهیه طرح اولیه و نیازسنجی استفاده کرد که در ادامه به تفصیل توضیح داده شده است.
اشکال زدایی و توسعه
پس از ورود مطالب در وب سایت و قرار دادن آن بر روی سرور اینترنتی، لازم است میزان انطباق وب سایت با الزامات اولیه مورد ارزیابی قرار گیرد. در حالی که به مشکلاتی که اغلب ناشی از خطاهای پیاده سازی هستند، می پردازد، این ترفند، بر اساس اندازه مخاطب و بازخورد، به مدیران و طراحان سایت کمک می کند تا تغییراتی در ساختار یا محتوا ایجاد کنند. وب سایت ها و برنامه های کاربردی اتخاذ تدابیر لازم برای برنامه های توسعه.
پیاده سازی
طراح وب سایت پس از تدوین یک طرح و بازنگری اجزای مختلف آن تا نسخه نهایی وارد مرحله پیاده سازی یعنی ایجاد وب سایت می شود. در این مرحله از پیاده سازی باید به سوالات زیر پاسخ مناسب داده شود: کدام یک از این ابزارها و فناوری ها با کمترین هزینه به کارایی و امنیت مطلوب و در عین حال افزایش پتانسیل توسعه سایت می رسد؟ بر اساس حجم تخمینی اطلاعات و تعداد کاربران، چه امکانات سخت افزاری برای راه اندازی سایت مورد نیاز است؟ با توجه به طراحی وب سایت، اجرای آن با استفاده از چه ابزارها و فناوری هایی امکان پذیر است؟
تهیه و انتشار
پس از پیاده سازی و درج محتوای صفحه وب، باید با انتخاب نام دامنه و تهیه هاست، وب سایت را آماده و در وب سرور منتشر کنید.
آماده سازی محتوا
زمانی که به مرحله پیاده سازی وب سایت نزدیک شدید، باید محتوای طراحی شده برای وب سایت را با فرمت دلخواه آماده کنید. این محتوا شامل: متن: شامل صفحات وب حاوی متن یا فایل های متنی قابل دانلود چند رسانه ای: محتوا، تصاویر محصول، تبلیغات و ... مجموعه فایل های اجرایی: شامل فایل های برنامه می باشد. می تواند اجرا شود، به پسوندهای مرورگر نیاز دارد و...
یک طرح اولیه تهیه کنید
هدر و پاورقی برای صفحه وب تعریف کنید. بخش‌های اصلی به اهداف سایت می‌رسند و زیربخش‌ها خدمات جذابی را برای جلب توجه عموم ارائه می‌کنند، به عنوان مثال در سایت یک شرکت کامپیوتری، اطلاعاتی در مورد امکانات، خدمات و پروژه‌های شرکت آل برای جذب مشتری، زیربخش دانلود نرم افزارهای رایج ساختار صفحه خود را برنامه ریزی کنید. این ساختار باید ارتباط بین صفحات مختلف و روش های موجود برای پیمایش وب سایت را مشخص کند تا کاربران بتوانند به سرعت و بدون ایجاد سردرگمی به بخش های مختلف دسترسی پیدا کنند. تصمیم بگیرید که چگونه اطلاعات را از وب سایت دریافت خواهید کرد. اجزای صفحه وب را تعریف کنید.
نتیجه
در نیازسنجی باید هدف از ایجاد وب سایت ذکر شود. برای به دست آوردن این دانش، اغلب لازم است با مشتری وب سایت یا افراد با تجربه معرفی شده توسط وی مصاحبه کنید تا پاسخ روشنی به سؤالات زیر دریافت کنید:
آیا این وب سایت در دسته وب سایت های کوچک با کاربران کم قرار می گیرد یا با توجه به ماهیتش مورد استفاده تعداد زیادی از بازدیدکنندگان قرار می گیرد؟ آیا بر جنبه اطلاع رسانی تاکید بیشتری دارید یا بر جنبه های دیگر مانند فروش کالا و خدمات، سرگرمی، به اشتراک گذاری بازخورد کاربران؟ بازدیدکنندگان وب چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند؟ آیا بازدیدکنندگان وب سایت بازدیدکنندگان عمومی هستند یا کاربران اصلی وب سایت مانند دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان اداری، کودکان؟ برآورد اولیه از تعداد بازدیدکنندگان سایت و میزان اطلاعات چقدر است؟ وب سایت به کدام دسته وب سایت تعلق دارد؟ به عنوان مثال، وب سایت یک شرکت تجاری ممکن است در ابتدا بازدیدکنندگان زیادی نداشته باشد، اما وب سایتی که برای اطلاع رسانی نمرات دانش آموزان دبیرستانی ایجاد شده است، قطعاً بازدیدکنندگان زیادی خواهد داشت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.